Bergans of Norway - zomer 2013

Bergans of Norway richt zijn nieuwe zomercollectie van 2013 consequent op de functionele behoeften van de gebruikers: met een scherpere afbakening van de verschillende soorten membranen stemt de Noorse fabrikant zijn modellen nog beter af op de behoeften van de verschillende soorten gebruikers en de mate van activiteit. Helemaal bovenaan de collectie prijkt het high-end Dermizax™-membraan voor optimaal comfort en de beste bescherming tegen verschillende weersomstandigheden. Ideaal voor een veeleisende gebruiker met een high performance profiel. De topvariant DermizaxNX®, bijv. in het Dynamic Neo Jacket, garandeert bovendien extra ademend vermogen. Vanaf de zomer van 2013 verdeelt Bergans zijn Element®-membraan onder in twee verschillende klassen: Element Active is het membraan met het grootste prestatievermogen van de twee membranen en biedt de gemiddelde atleet bijv. in het nieuwe Eidfjord Jacket voldoende bescherming tegen weersinvloeden en ademend vermogen tijdens de meest diverse sportactiviteiten. Het nieuwe Element biedt in het casualsegment basisbescherming zoals waterdichtheid en ademend vermogen.

Naast de beproefde ultralichte en winddichte microvezeljassen (Microlight Jacket) maar ook softshells van Bergans (nieuw zijn het Stegaros en het Kjerag Jacket) komen de Noren ook bij de onderste kledinglagen met talrijke nieuwe functionele stoffen: bijvoorbeeld hemden uit een mix van nylon/polyester, biologisch katoen en gerecycled polyester. Bergans presenteerde afgelopen winter een nieuwe ondergoedlijn van hoogwaardige merinowol. Deze zomer gebruiken ze deze wol ook in hun trendy T-shirts (zoals bijv. de Exit Wool Tee), waardoor hun functionaliteit de hoogte inschiet.

Met de nieuwe Lilletind kinderdrager kunnen voortaan ook de allerkleinsten mee op outdooravontuur. Het kind zit op dezelfde hoogte als de drager wat erg comfortabel blijkt. En Bergans zou Bergans niet zijn als het niet nog eens met een innovatie rugzak op de markt komt.  In 1908 begon het bedrijf met de eerste rugzak met modern frame, nu komt het met een nieuw ontwikkeld SPINE-systeem dat staat voor ongekende bewegingsvrijheid van de rug en de schouders. Dit revolutionaire rugsysteem heeft alvast een Outdoor Industry Award opgeleverd.

Bergans-of-Norway---zomer-2013---Cecilie-Fleece-Jacket-NL.docx

Bergans-of-Norway---zomer-2013---Cecilie-Fleece-Jacket-NL.pdf