BERGANS VERPAKKING WINT DESIGN AWARD

Bergans of Norway’s nieuw verpakkingsconcept voor zijn merinowollen baselayers is bekroond met het Noorse 'Merket for God Design' (Prijs voor Excellent Design) door de Noorse Design Raad. De prijs werd uitgereikt op de Oslo Design Day. “Deze prijs gaat naar de meest vernieuwende Noorse bedrijven en ontwerpers van het moment,” zegt Thea Mehl, projectleider bij de Noorse Design Raad.

De verpakking van de merinowollen baselayers bevat een zakje dat gemaakt is van Tyvek® een materiaal dat normaal gezien wordt gebruikt voor enveloppen. Deze zakjes zijn bijzonder sterk maar toch zeer licht van gewicht. Ze kunnen worden gebruikt als opbergzakje voor onderweg. Dankzij het speciale materiaal zijn ze gemakkelijk terug te vinden in je rugzak. Tyvek® is een recyclebaar materiaal.

De jury van de Noorse Design Raad benadrukt de mogelijkheid tot hergebruik van de verpakking na verkoop, zijn speciale ergonomie en de eenvoudige communicatie via de verschillende kleurcodes voor de verschillende gewichten.

De collectie merinowollen baselayers van Bergans of Norway werd gelanceerd in de herfst van 2012 en is gemaakt van 100% fijne merinowol. De collectie omvat verschillende stijlen voor mannen en vrouwen in 4 verschillende gewichten van 150 tot 320 gram. Een aantal modellen is ook verkrijgbaar voor kinderen.

over bergans

Bergans of Norway werd in 1908 gesticht door Ole Ferdinand Bergan, de uitvinder van de rugzak met anatomisch draagsysteem. Vandaag de dag produceert Bergans naast functionele en moderne outdoorkleding ook slaapzakken, kinderdragers en tenten. Ook de unieke opvouwbare kano’s van het merk ALLY behoren tot de Bergans-familie. Avonturiers zoals zuidpoolveroveraar Roald Amundsen, Mount Everest-pionier Sir Edmund Hillary, en helden van tegenwoordig zoals poolreizigers Rune Gjeldnes en Cecilie Skog vertrouwen op Bergans-materiaal tijdens hun expedities.

Jerôme Spronken (België) Bergans of Norway
Raoul Ferenschild (Nederland) Bergans of Norway
Veronique Van Baelen Members Communication
Jerôme Spronken (België) Bergans of Norway
Raoul Ferenschild (Nederland) Bergans of Norway
Veronique Van Baelen Members Communication
About Members Communication

Members Communication is als pr-bureau actief op de Nederlandse en de Belgische markt. De ruggengraat van het bedrijf wordt gevormd door persactiviteiten (persberichten, persbijeenkomsten, persreizen, etc.). Hiertoe beschikt het kantoor over een omvangrijk netwerk van contacten in de journalistieke wereld en beschikt het bureau als geen ander over de journalistieke vaardigheid om producten, diensten en bedrijfsnieuws in de redactionele kolommen van vakbladen te krijgen.