Het nieuwe House of Porters

Een magische wereld vol kleur, sfeer en passie

Wie onlangs een bezoek heeft gebracht aan House of Porters in Antwerpen heeft het vast opgemerkt. Het statige herenhuis heeft een metamorfose ondergaan. Zowel de winkel, de showroom als de drie luxueuze hotelsuites hebben een volledig andere look gekregen.

Al meer dan 20 jaar runt Pieter Porters met zijn intussen beroemde flair zijn bedrijf aan de Kipdorpvest in Antwerpen. Met zijn voorliefde voor kwaliteitsstukken, mooie stoffen, licht en kleur is Pieter Porters een talent in het creëren van sfeer. De decorateur toont met de recente update van zijn showroom en hotelsuites hoe hij met contrasterende materialen, gewaagde kleuren en tijdloze klassiekers zichzelf keer op keer opnieuw uitvindt.

SHOWROOM

Eclectisch is het woord dat het beste zijn vernieuwde stijl omschrijft. In zijn nieuwe showroom zien we vooral heel veel kleur en verrassende kleurencombinaties zoals aquatinten met framboos, bordeaux met lichtblauw en goud of oranje in combinatie met paars. Deze kleuren mixt hij bovendien met verschillende stijlen, zoals Marokkaans met Frans en Russisch in de boudoir, of Engels meubilair met Aziatische vazen in het bureau. Het zijn stuk voor stuk interieurs die je raken en die je waardeert.

HOTELSUITES

Ook de drie hotelsuites hebben elk een geheel eigen stijl gekregen. Zo kan iedere gast zich terugtrekken en genieten van de rust in de kamer en de sfeer van zijn keuze. Elke kamer heeft twee open haarden en een terras.

The New York Loft is het jongste en het meest verrassende concept; de kamer is een tikkeltje James Bond met veel chroom in combinatie met zilvergrijs- en zwarttinten, blinkend krokodillenleer en als blikvanger grote studiolampen.

The French Suite is een klassieke, luchtige en eerder vrouwelijke kamer met een prachtige hemel aan het bed. De romantiek in deze kamer wordt gecreëerd door de gesculpteerde meubels, de vele patines en de toon-op-toonkleuren. Deze kamer wordt niet voor niets vaak als bruidssuite gevraagd.

De look van de laatste suite, The Bohemian Suite, is een meer rijkelijke, sfeervolle en eclectische kamer, maar waar toch eenheid werd gecreëerd. De hoofdtinten hier zijn zwart, roestbruin, beige, bruin, de gebruikte materialen zijde, pels en velours.

www.houseofporters.com

House of Porters