Telemark 2 van Nordisk: de lichtste tent ter wereld

Nordisk lanceerde onlangs 's werelds lichtste tent - zonder echter in te boeten op vlak van kwaliteit en functionaliteit. Telemark 2 is wereldnieuws voor kieskeurige outdoorliefhebbers en extreme marathonfanaten.

Als je moet wandelen of hardlopen met een hotelkamer in de vorm van een opgevouwen tent op je rug, dan is het gewicht van cruciaal belang. Hoe minder gewicht je de berg op moet sjouwen of van punt A naar punt B moet lopen, hoe beter. Maar de tent moet ook eenvoudig op te zetten zijn en je een droge nacht kunnen bieden na een zware trekkingdag. De nieuwe Telemark 2 tent van Nordisk doet dit allemaal.

880 gram

Telemark 2 is 's werelds lichtste tent met dubbeldaks constructie voor twee personen. De tent weegt amper 880 gram, inclusief tentstokken en scheerlijnen, en neemt amper 12 x 41 cm in beslag - evenveel als een fles water van 1,5 liter maar dan ongeveer de helft van het gewicht. Opgezet biedt de Telemark 2 plaats voor twee grote wandelaars en er is zelfs een kleine ruimte voor schoenen of een beetje bagage tussen de buiten- en de binnentent.

Laag gewicht - hoge functionaliteit

Hoewel er wordt gefocust op het lage gewicht, voldoen deze 880 gram toch aan alle functionele kenmerken. Telemark 2 is een echte tent met zowel een buitentent als een ademende binnentent. De dubbeldaks constructie zorgt voor mechanische ventilatie en voorkomt condensatie. Dit betekent optimaal comfort in vergelijking met een doorsnee lichtgewicht tent zonder dubbeldaks constructie.

Vernieuwende materialen en design

Het innovatieve design van de Telemark 2 verrast met slimme details, uitgevoerd zonder afbreuk te doen aan het ultralichte gewicht. De deur is voorzien van een snelle magnetische kliksluiting, en de hoekpalen kunnen ook worden gebruikt om de deur te transformeren in een tarp. Dit is uniek op de markt! Hoewel de buitentent zeer licht en dun is, heeft het toch een waterkolom van 2.000 mm. Het grondzeil heeft een waterkolom van 8.000 mm. Dit biedt aanzienlijk meer bescherming tegen water dan andere lichtgewicht tenten.

Opzetten in slechts vier minuten

Ook tijdens het opzetten is de functionaliteit van de Telemark 2 geweldig. De tent is in slechts vier minuten opgezet dankzij het eenvoudige design met slechts één tentstok. Telemark 2 is ook eenvoudig in te pakken - een groot voordeel tijdens avontuurlijke races en voor de vermoeide trekker die niet lastig gevallen wil worden met ingewikkeld materiaal.

Red Dot Design Award

Telemark 2 heeft een prestigieuze Red Dot Award gewonnen. Deze prijs wordt uitgereikt aan producten met een hoge designkwaliteit, en die vernieuwend zijn op vlak van vorm en functionaliteit. Telemark 2 heeft ook de iF Design Award en de German Design Award 2013 in de wacht gesleept uit meer dan 1500 ingezonden producten.

Een nieuwe technologie stelt nieuwe normen

Telemark 2 is het resultaat van een intens designproces door het Deense Nordisk. Nieuwe materialen uitvinden en nieuwe normen stellen waren het hoofddoel. Om het nieuwe lichtgewicht record te kunnen realiseren, ontwikkelde Nordisk een superlicht materiaal, dat dunner is dan een nylon kous, maar duurzaam genoeg voor een extreme trekkingtocht in de bergen. Het vernieuwende design met slechts één tentstok en vier kleine hoekpalen zet nieuwe normen in de wereld van tentdesign. Het ontwerpproces heeft zich gericht op het evenwicht tussen het creëren van een super lichtgewicht tent aan de ene kant en het behoud van de kenmerken van een 'echte tent' aan de andere kant, namelijk een tent met dubbeldaks constructie en genoeg comfortabele slaapruimte voor twee personen.

Kenmerken Telemark 2 ULW

• 's Werelds lichtste tent met dubbeldaks constructie voor twee personen
  • Gewicht: 880 gram
  • Afmetingen binnentent: 220 x 135 x 100 cm
  • Afmetingen buitentent: 235 x 180 x 106 cm
  • Afmetingen verpakt: 12x41 cm
  • Kleur: Burnt Red of Forrest Green
  • Ook verkrijgbaar als eenpersoonstent
  • Verkoopprijs:     € 599 ULW (Ultra Light Weight)

€ 449 LW (Light Weight)

PERSBERICHT---Nordisk-Telemark-2---s-Werelds-lichtste-tent---NL.doc

DOC - 1.6 Mb

PERSBERICHT---Nordisk-Telemark-2---s-Werelds-lichtste-tent---NL.pdf

PDF - 3.4 Mb

Dominic Declercq

Elements BVBA

About Members Communication

Members Communication is als pr-bureau actief op de Nederlandse en de Belgische markt. De ruggengraat van het bedrijf wordt gevormd door persactiviteiten (persberichten, persbijeenkomsten, persreizen, etc.). Hiertoe beschikt het kantoor over een omvangrijk netwerk van contacten in de journalistieke wereld en beschikt het bureau als geen ander over de journalistieke vaardigheid om producten, diensten en bedrijfsnieuws in de redactionele kolommen van vakbladen te krijgen.