Waarschijnlijk de lichtste tent ter wereld

De Lofoten 1 ULW tent van Nordisk

Met een gewicht van slechts 490 gram is de Lofoten waarschijnlijk de lichtste tent ter wereld – en met zijn pakmaat van amper 11x22 cm is hij zonder twijfel de kleinst verpakte tent! Deze volledig functionele tent met dubbeldaksconstructie is speciaal ontwikkeld voor de liefhebbers van lichtgewicht tenten.

De grootte doet er wel degelijk toe. Voor de moderne trekker of avonturier moet het materiaal dat hij meeneemt klein, licht – en volledig functioneel zijn. De nieuwe, uiterst lichte Lofoten tent van Nordisk voldoet aan al deze eisen.

De Lofoten 1 ULW is een volledig functionele tent met dubbeldaksconstructie, een waterbestendige buitentent en een ademende binnentent. Het volledige gewicht van de tent bedraagt 490 gram en hiermee is hij de lichtste tent op de markt.

Lofoten is ideaal voor elk outdooravontuur waar je streeft naar een laag gewicht en een kleine pakmaat, een tent die eenvoudig op te zetten is, met een ruime cabine en bestand tegen de weersomstandigheden die je kan tegenkomen als je op avontuur bent.

Hypermoderne materialen

Nordisk heeft het lage gewicht van slechts 490 gram bereikt door het gebruik van nieuwe, innovatieve materialen, zoals de zeer lichte 7-denier buitentent die zeer sterke eigenschappen bezit in verhouding tot het lage gewicht. Het is gemaakt van 100% ripstop nylon dat dankzij een uniek coatingtechniek aan beide zijden is voorzien van een siliconen coating. Deze staat garant voor een flexibele maar toch zeer sterke stof. De buitentent heeft een waterkolom van 1500 mm, het grondzeil haalt 3000 mm.

De kleine pakmaat is deels behaald dankzij de kortere, opvouwbare aluminium tentstokken die gemaakt zijn van zeer sterk 7001 / 7.5 mm aluminium. De scheerlijnen zijn gemaakt van het zeer sterke Dyneema 1.2 mm – een slanke en lichte maar toch zeer duurzame en sterke scheerlijn – en bovendien is de Lofoten uitgerust met vijf uiterst lichte titanium haringen, speciaal ontworpen voor gebruik in wedstrijdachtige condities.

Samen met de Lofoten krijg je een bonuspack vol accessoires, waaronder extra scheerlijnen met sliders en vijf Triple Twister alu haringen - en een reparatieset inclusief extra siliconeringen, een tube en reparatiestof.

De Lofoten 1 ULW is verkrijgbaar in de kleuren Forest Green en Burnt Red. De Lofoten-reeks omvat eveneens een tweepersoonstent met een ruime cabine.

De lichtgewichtcollectie van Nordisk

De Lofoten 1 ULW maakt deel uit van een collectie zeer lichte tenten van het Deense outdoormerk Nordisk. Deze lichtgewicht collectie is gebaseerd op een unieke zeer lichte stof ontwikkeld door Nordisk en voor het eerst gebruikt in de recordbrekende en awardwinnende ultralichte Telemark-reeks, geïntroduceerd in 2013. Later werd de Telemark-reeks opgevolgd door tenten zoals Oppland 3 LW en Halland 2 LW.

CSR

Net als alle andere producten van Nordisk houdt de Lofoten tent zich aan de REACH-verordening (Registratie, Evaluatie, Autorisatie en Restrictie van Chemische stoffen), teneinde het gebruik van gevaarlijke stoffen te minimaliseren. Nordisk onderschrijft eveneens het BSCI (Business Social Compliance Initiative), dat streeft naar de verbetering van de sociale standaarden in de productieketen van Europese handelaren.

Scandinavisch design van Denemarken

Nordisk is een Deens bedrijf dat outdoormateriaal ontwerpt, produceert en vermarkt voor zowel extreme expedities als voor vrijetijdsbesteding. De esthetiek van Nordisk is geworteld in de Scandinavische designtraditie, en elke tent, slaapzak, mat en rugzak is eenvoudig maar functioneel, en gemaakt van geavanceerde innovatieve en technische materialen.

Nordisk streeft ernaar om zijn grenzen steeds te verleggen. Dit heeft geleid tot diverse records zoals de Telemark 2, 's werelds lichtste tweepersoonstent, en verschillende awards zoals de Outdoor INDUSTRY Award, de Red Dot Design Award, de German Design Award, The Great Outdoors Award en verschillende Op Pad Outdoor Awards, waaronder die van 2017. Nordisk heeft meer dan 100 jaar ervaring en meer dan 1000 jaar trotse Scandinavische erfenis.

Feiten over de Lofoten 1 ULW

Aantal personen:      1